Lobó-Szalóky Lázár: “Gyakran szegezik nekem a kérdést: “Hogy csinálod, hogy 3 sztárproducerrel is dolgozol?”

Lobó-Szalóky Lázár és a Dirty Slippers formációja kimaxolta a karantén időszakot. Az elmúlt hónapokban készült egy akusztikus EP. Jelenleg pedig készül a zenekar immáron negyedik nagylemeze, amelyen George Shilling és Beau Vallis nemzetközi sztárproducerekkel dolgoznak együtt. Részletek minderről az alábbi interjúban:

Dirty SlippersDirty Slippers

 Tegnap rákapcsoltam az egyik televíziós zenecsatornára, ahol 4 fal közt vidáman daloltál és táncoltál. 😀 – Ez volt a karantén klipped, amit az otthonmaradós időszakban készítettél. Úgy tudom, hogy nem csak a szóban forgó „jópofa” klippes dal, hanem egy EP is készült ezalatt az idő alatt. Mesélj! 🙂

Köszönöm a figyelmed, az elmúlt hónapok nálunk valóban rendkívül aktívan teltek el, hiszen március végén elkészült a Karantén Sessions elnevezésű akusztikus EP-nk, amelyre a rajongók választották ki a felkerülő 5 dalt. Évek óta szerettünk volna már egy akusztikus anyagot készíteni számukra, viszont a rengeteg koncert miatt eddig ez nem tudott megvalósulni. Márciusban pár nappal a karantén helyzet előtt átestem egy köldöksérv műtéten, így duplán a négy fal közé redukálódott az életterem jó pár hétre. Lehetőségem nyílt megcsinálni a saját stúdiómat, ahol elsőként az akusztikus lemez készült el, röviddel ezután a “Maradj otthon, nincs más dolgod” című bolondos karanténdalunk, legutóbb pedig a “Bor, szerelem, mámor” című dalunk, amely az idei, nem megszokott nyári szezon kiváló aláfestő zenéje lehet, persze, ha ezt a közönség is így gondolja 🙂 Megtiszteltetésnek érzem és végtelenül hálás vagyok azért, hogy a média ennyire figyeli minden rezdülésünket és folyamatosan beszámoltak a karantén alatt is minden fejleményről a zenekarunk kapcsán. Mi pedig teljes erőbedobással törekedtünk és törekszünk arra, hogy kiszolgáljuk a közönség és a média igényeit is egyaránt: rengeteg online koncertet adtunk a szobáinkból vezető rádióknak, tévéknek, műsorvezetőknek… Jótékonysági koncertet játszottunk az Együtt az Egészségügyért felkérésére; legutóbb pedig az A38-on léptünk fel nézők nélkül, de persze ugyanakkora lendülettel. 

 

Nemrég arról tájékoztattál, hogy elkezdtetek dolgozni a Dirty Slippers legújabb nagylemezén, amelyen Beau Vallis (Pharell Williams és Beyoncé Grammy díjas producere) dolgozik veletek. Hogy sikerült egy ilyen “Nagy Ágyút” befűznöd  ismét?  Ez már ugyanis nem az első, hogy külföldi producerrel dolgozol…

Abban a szerencsés helyzetben vagyunk, hogy 2009 óta minden lemezünkön nemzetközileg ismert – és elismert producerekkel dolgozhattunk. Az első lemezünk amerikai lemezfelvétele után, jöttek az európai turnék és felléptünk jó pár nagy, világhírű banda előtt is. A Dirty Slippers  és a szóló dalaim közül is többet bemutattak a rádiók különböző európai országokban. Ezek a referenciák szépen mutatnak a zenekar biográfiájában. Az, hogy egy magyar zenekar George Shilling-gel (Mike Oldfield, Oasis, James Brown, The Corrs stb.), és Tim Palmer-rel (Bon Jovi, U2, Goo Goo Dolls, David Bowie) készíti évek óta a dalait pedig belépő más producerek előszobájába is. Beau Vallis-t konkréten a “Bor, szerelem, mámor” dallal kerestem meg, ami egy modern, friss hangzást kívánt, ez már a felvételnél is nyilvánvaló volt számomra. Tetszett neki és belevágtunk. Pár nappal később már szólt a rádiókban. Számomra mindig elsődleges, hogy a dal mit kíván meg és ehhez mérten ki a legmegfelelőbb szakember ahhoz, hogy pontosan úgy szóljon, ahogyan az megszületett a fejemben. A negyedik nagylemezen George Shilling és Beau Vallis lesz a két producerünk. 

 

Lassan olyan érzésem van, mintha az általatok jegyzett és játszott zenékhez itthon nem találni megfelelő producert, hangmérnököt. Persze értsd ezt pozitívan, hisz ez kvázi azt is jelentheti akár, hogy idővel a nemzetközi piacra is eljuthat a zenekarotok.

Gyakran szegezik nekem az elmúlt hetekben a kérdést: “Hogy csinálod, hogy 3 sztárproducerrel is dolgozol?” 19 évesen volt szerencsém az Egyesült Államok egyik legjobb stúdiójában dolgozni, ahol pályakezdőként láttam, hogy csinálják ezt a nagyok. Tucatnyi itthoni hangmérnökkel és producerrel dolgoztam már együtt és amellett, hogy szeretem, tisztelem Őket és hálás vagyok azért, amit értünk tettek, de egy-két kivétellel soha nem voltam sajnos maradéktalanul elégedett. Ennek tudom az okait, de ezt megtartom magamnak, mert nem szeretnék egy percig sem elefántcsonttoronyból prédikáló szájhősnek tűnni. Vannak a szakmában, akik azt gondolják rólam, hogy menőzésből dolgozunk ilyen nagy nevekkel, villogni akarunk Velük, pedig nem erről szól ez az együttműködés. Számomra a legmagasabb minőség és az érték megteremtését jelenti, valamint a folyamatos fejlődésről és a tanulásról szól. Van bennem egy leküzdhetetlen bizonyítási vágy minden egyes magyar ember felé. Azt pedig egyszerűen imádom, amikor új emberek jönnek oda az utcán vagy írnak egy levelet, hogy mennyire elnyerte a tetszésüket valamelyik dalunk és értik miért dolgozunk George-dzsal, Tim-mel vagy épp Beau-val. A közönség megérdemli a legjobbat, nekünk pedig kötelességünk megadni Nekik. 

A nemzetközi piacon pedig folyamatosan épül a zenekar és a szóló pályafutásom egyaránt: a  külföldi média szereplések, koncertek egyre több helyen ismertetik meg a nevünket és jelenleg is készülök egy nagy dobásra, amire biztos vagyok benne, hogy itthon rengetegen fel fogják kapni a fejüket, de erről majd csak akkor mesélek, ha már megtörtént 🙂 

 

Ha már nemzetközi piac…. Oda ugye a belépő az angol nyelvű dal. Lesznek esetleg az új lemezen angol nyelvű dalok? 🙂 Vagy egyáltalán megfordult a fejetekben az ilyen irányú terjeszkedés?

Természetesen! Az első lemezünk óta készítjük az angol dalainkat is, melyek közül több is bekerült már külföldi rádiókba. A szóló, angol klipemet Angliában is bemutatták, a Dirty Slippers „Caroline” dalát pedig több európai országban sugározták a zenetévék. Nemrég készült a “Nyitva” című szóló dalom angol változata is, amivel hamarosan új információkat osztok majd meg. 

 

Fesztiválozó zenekar vagytok. Sajnos egyelőre még nem nagyon van lehetőségetek nagy színpadra állni a korlátozás miatt, viszont akusztikus formációban akár már játszhatnátok is, ha kaptok meghívásokat…. Mennyire esett vissza a keresleti oldal a koronavírus-veszély adta leállás miatt? Akadnak felkérések már?

A Dirty Slippers az elmúlt években az egyik legtöbbet fellépő hazai zenekar lett, amire elképesztően büszke vagyok. A koronavírus járvány miatt olyan 70 koncertet kellett elhalasztani és átütemezni. Őszintén szólva, amire kirobbant a járvány, a mi 2020-as turnénk már 90 százalékban készen volt, így nálunk nem volt kérdés az, hogy minden dátum augusztus 15-ig új időpontra került át, s az akusztikus koncertek új dátumai is bekötésre kerülnek folyamatosan. Természetesen folyamatosan kapunk meghívásokat, s jelenleg is azon dolgozunk, hogy a megrendelőkkel együtt a legjobb megoldásokat találjuk meg, amiben az okoz csak nehézséget, hogy ne “oltsák ki” egymást az akusztikus és a fesztivál koncertek. Az biztos, hogy augusztus 20-án Gyomaendrődön a megújult Fő tér “átadó” 90 perces nagykoncertjét mi adjuk, s már elképesztően várjuk. A további turnédátumaink pedig fenn vannak a zenekar Facebook oldalán és folyamatosan frissülnek.

Szerinted mennyiben írja át ez a vírushelyzet a honi zeneipart? Hisz még mindig kényszerszabadságon van a zenészek zöme, illetve második hullámról is beszélnek…

Sajnos ki kell mondani, hogy nagyon sokakat váratlanul ért a helyzet és nagyon nehéz helyzetbe kerültek. Szolidálok velük és próbálok segíteni több produkciónak én is. 

De először bármennyire is groteszk, a világjárvány okozta megváltozott életünk előnyeiről beszélnék. Egy zeneszerzőnél vagy szövegírónál – főleg, hogyha a dalainak előadóija is egyben a művész – rengeteg feladat hárul az emberre. Az elmúlt közel három hónapban azonban – ha a saját példánkat említem – időnk és lehetőségünk nyílt bezárkózni, visszatérni a “kályhához” és alkotni. Bárki, bármit mond, abban határozottan hiszek, hogy egy turné közben sokkal nehezebb új dalokon vagy akár egy teljes lemezen dolgozni. Nagyon sok kiváló dal született a karantén időszaka alatt, akár külföldön, akár itthon. Itt fontos kiemelnem, hogy a hazai rádiók zöme előtt szalutálok, hiszen több magyar zene szól eddig, mint bármikor. A teljes szakma nevében köszönöm Nekik. Továbbá a dalszerzés mellett egy új és rendkívül inspiráló élmény az online koncert is, akár egy szobából, akár egy professzionális helyszínről legyen közvetítve. Izgalmas feladat az otthoniakban, lehet éppen pizsamában ülő embereket szórakoztatni egy telefonon, tableten vagy monitoron keresztül és arra a 30-40 percre boldogságot, örömöt vinni az életükbe. Főleg úgy, hogy azonnal látod az interakciókat. Ez szerintem egy szuper dolog a jelenlegi helyzetben, a modern világunk egyik pozitív hozadéka. 

Visszatérve a válaszom első mondatára, ki kell tartani mindenkinek. Hinniük kell benne, hogy ez egy átmeneti állapot és folyamatosan alternatívákat kell keresni. Bízom benne, nem fog eljönni a második hullám, de ehhez az is kell, hogy mindenki betartsa az előírásokat. Kívánom minden kollégámnak, hogy panaszkodás és sajnálkozás helyett, alkotással, új célok keresésével és kitűzésével töltse el az idejét. A Facebook-on terjedő, teljesen meddő és a haza zenészeket, előadóművészeket lejárató sárdobálás helyett pedig pozitív, előremutató dolgokkal töltsék el idejüket. Ha ebben tudom Őket motiválni, szeretettel várom jelentkezésüket. 

[embedded content]

Forrás: ZeneKult.hu

Ha tetszett oszd meg ismerőseidnek:

Megosztás itt: facebook
Facebook

neked ajánljuk

Weboldalunk cookie-kat használ a felhasználói élmény javítása érdekében. Bővebben a cookie-król